Alla inlägg under juni 2012

Av Sofi - 28 juni 2012 21:48

Dagens intag dårå,

Frukost: 2 skivor polarbröd m ost&skinka. 1 glas vatten, 1 glas apelsinjuice

lunch: havregrynsgröt med hallonsylt och mjölk, 1 liten päronmer

middag: 1 kycklingfile, grönsaker, dressing, 1 skiva morotsbröd m smör och  1 cola zero burk

kväll: några jordgubbar


Gick hem från jobbet, cirka 40 minuters promenad. Efter middagen gick jag en 60minuters promenad. Så allt som allt en helt okej dag faktiskt! Hoppas imorgon blir lika bra..... Känner på mig att helgen kommer bli lite sisådär men på söndag kommer jag vara tillbaka på banan igen. Åker iväg nån gång nästa vecka till landet. Då ska jag promenera minst 2 timmar per dag och äta bra mat. Så kommer jag komma hem till sverige igen och då SKa jag fixa detdär jäkla gymkortet. Är faktiskt väldigt peppad och jag känner verkligen på mig att den 1 augusti kommer jag ha kommit en bra bit på vägen.... KÄMPAAA;)


Av Sofi - 27 juni 2012 23:06

Dagens intag:

Frukost: 2 vita mackor med ost&skinka, 2 glas vatten  ( stressad som få, tryckte bara i mig. inte så gott nej)

lunch: 1 dl havregryn, en skvätt mjölk. ( smakade som klister, ganska vidrig lunch men den gick ner faktiskt, var så hungrig)

middag: 2 bitar grillat kött, inte så stora. lite pommes, bea och mycket sallad. ramlösa till det

efterrätt: jordgubbar och lite ben&jerrys glass


Jag veeeeeeeeeet! Fettig efterrätt....Man går inte ner i vikt av glass. Inte pommes för den delen heller. Men åt faktiskt små portioner och imorgon blire bättre mat och en promenad på det. Har blivit lite för mycket av det goda på sista tiden..Vill fan inte upp i vikt direkt!

Men ska skärpa till mig imorgon samt fredag. Lördag viskas det om grillning och alkohol..

Men nu ska jag sova, trött tjej hej!

Av Sofi - 26 juni 2012 20:27

Dagens intag:

frukost: havregrynsgröt,2mackor + massa vatten

lunch: köttfärssås och 4 gurkskivor (skippade kolhydraterna)

middag: en barnpizza ( peta bort all skinka) colazero (!!!)


Världens fettigaste middag jag vet......Inge vidare smart av mig. Men fan vad god den var.

Efter lunchen gick jag iaf 60minuters promenad.

Och efter middagen gick jag 60 minuter igen. Så det är i alla fall något positivt. Även fast det var jäkligt onödigt att trycka i mig den där pizzan, man blir inte smal av pizza, det vet vem som helst.

Aja. Imorgon ska jag träffa en kompis efter jobbet, laga middag tillsammans ska vi göra. Det blir nog bra oavsett vad det blir för mat:) 


Pressen ökar känner jag. Det går för långsamt och jag fuskar för mycket. Måste skärpa till mig ordentligt om jag ska bli smal någon gång. Jag saknar att få "svulla" ibland men det är INTE värt det. Man mår bara dåligt efteråt.

JAG SKA KLARA DET HÄR!

52 kg här kommer jag!!!!!!!!!!!!!!!

.

Av Sofi - 25 juni 2012 23:49

Träffade en vän ikväll, så min promenad blev väldigt kort. Får gå mer imorgon helt enkelt, bränna bort lite fett.. Ska käka havregrynsgröt imorgon har jag bestämt också...inte äta den stora frukosten som jag åt idag liksom. Usch och fy.


Har köpt 5 snygga klädesplagg idag också så gäller fan att gå ner mer i vikt så dom sitter ännu snyggare...Pepp pepp pepp! Måste vara jävligt duktig nu dom kommande dagarna för på fredag hoppas jag på alkohol och massa shake på dansgolvet! Eller iaf en fet utgång.


Jag vet att man inte ska vara besatt av siffror men för mig så är det tecken på att jag har lyckats med viktnedgången. Självklart det man ser i spegeln men jag vill ha det riktigt svart på vitt. Jag drömmer redan nu om siffran 55. 55kg och jag vet att jag skulle vara "normalsmal" och inte liksom...halvmullig eller vad man ska säga. Och från siffran 55 kg vill jag bara ner,ner,ner. Jag vill väga 52kg. Kanske 50kg tillochmed. Jag SKA bli smal.



Av Sofi - 25 juni 2012 20:00

Har bråttom men tänkte uppdatera lite snabbt här..... Morgonvikt:  56,9kg

Hehe lite roligt allt att jag har spräckt 57 siffran, även om det bara är med ett hekto;)

Fan måste kriga ännu mer.... mindre kolhydrater imorgon och resten utav veckan. Jag vill ner till 56 kg nuuuuuuu.


Dagens intag:

Frukost: 2 mackor, lättmjölk&specialK flingor

lunch: ägg,skinka,sallad

middag: pasta m. köttfärssås, några paprika/gurkbitar


övrigt: massa vatten.

Nu ska jag ut och promenera, har inte rört på mig så mycket idag så dags att göra det nu. Bort med fettet!



Av Sofi - 25 juni 2012 00:25

Otroligt stressig dag, hur mycket som helst på jobbet ( är servitris) så jag har stått på bena hela dwgen lång och fick jobba över också..Så gått fram å tillbaka osv på jobbet hela dagen och rört på mig, man får se det positiva på ett stressigt jobb;)


Dagens intag dårå:

frukost: havregrynsgröt, hallonsylt, mjölk

lunch: 3 hemmagjorda köttbullar, 5 stycken supersmå färskpotatisar, hemmagjord sås. paprika/gurka samt vatten

"mellis" 2 bitar mörk choklad

"middag": 2 vita mackor m ost&skinka, 1 litet glas äppeljuice

kväll: 2 lindt chokladpraliner ( suck)


Gick hem från jobbet också. En promenad på cirka 35 minuter kanske. Efter det åt jag min mackmiddag och sen mötte jag upp en kompis på promenad. Inte lika lång, kanske 30minuter.

Så även om maten varit sisådär så tror jag ändå det gått bra faktiskt...Hade kunnat vara utan domdär jäkla chokladpralinerna, dom är livsfarliga. Men imorgon ska jag sköta mig bättre. Och på tisdag tänkte jag ställa mig på den läskiga vågen också... Vågar man hoppas på 56,8. När jag tog studenten 2012 så vägde jag cirka 56kg prick... Vill verkligen komma ner till den siffran igen....Och helsthelst fram till den 1 juli!


Av Sofi - 23 juni 2012 22:31

Bakisdagen har faktiskt gått helt ok................

Frukost: havregrynsgröt m.hallonsylt &lättmjölk

lunch/mellis: två vita mackor med ost&skinka 1,5dl juice

middag: 2 små färskpotatisar, 2 hemmagjorda köttbullar, sås + sallad

efter middag: 2 chokladpraliner från lindt


1timma och 30minuters powerwalk före middagen. Efter middagen en lugnare promenad med en kompis, vi gick i kanske 40 minuter. Så bra med rörelse, chokladpralinerna tänkte jag va utan men kunde inte hålla mig helt borta.. Favoriterna från lindt alltså. Men tur så åt jag bara 2! Jag är stolt ....hade det varit för 2 månader sen hade jag tryckt i mig en pizza och godis typ.

Hoppas på en bra dag imorgon, ska ställa mig på vågen om ett par dagar och jag hoppas inte jag ligger över 57kg....Vi får se!


Av Sofi - 23 juni 2012 13:39

Jag kan faktiskt se en skillnad på min kropp från då jag börja och nu. Jag ser det till och med på mina lår. Magen och låren..... Självklart har jag en lång väg klar men bara grejen att man ser lite resultat.... det gör så mycket. Det tar lång tid men varje bra dag är ju ett steg närmare sitt mål. Ibland får man stunder då man vill ge upp eller gör felsteg men det är bara att bita ihop. Försöker samtidigt inte se för långt in i framtiden. Idag ska jag bota min baksmälla, äta jordgubbar och bra mat. Imorgon samt måndag,tisdag är dagar då jag ska äta bra,jobba,promenera och bara ta det lugnt.


Presentation


start: 58 kg
57[X]
56[X]
55[X]
54[X]
53[X]
52[ ]

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards