Alla inlägg under juli 2012

.

Av Sofi - 23 juli 2012 23:06

Vad ska man säga? Festat alldeles,alldeles för mycket. Alkohol,fyllekäk,bakismat. Katastrof. Jag mår inge bra psykiskt och jag har bara inte orkat. fan.

Idag har jag ätit frukost: gröt, middag: ris å lite korvstroganoff  och två kvällsmackor. enda positiva är att jag har rört på mig jättemycket på jobbet idag. Och sammanlagt så är det nog inte suuuupermycket kalorier, kanske runt 1500(?) Men nattmackor är inget ideal om man ska ned i vikt.

Ska bita ihop och va duktig veckan ut eftersom jag skött mig jättedåligt. Jag var nere på en asgrym vikt ju, va nere på typ 54,5 eller något. Sen sabbar jag det. Vågar fan knappt ställa mig på vågen? Eller JO. Jag ska imorgon. Måste tvinga mig till det.


Nu ska jag sova. Byeeeeee.


Ps. Fan vad jag ska bli smal. Jag ska. Måste lägga i en växel nu..... Jag vill att det ska synas att jag gått ned. Och för att folk ens ska lägga märke till att jag gått ned måste jag ned till 53 till att börja med. Jag SKA!!!!



Av Sofi - 17 juli 2012 20:38

Jag är ju som sagt sjuk, och det stör mig för om jag vore frisk hade jag orkat ta mina långpromenader för att bränna fett och orka äta bra mat.

Idag har jag ätit en gång. En halv portion av en kebabtallrik. Onyttigt,fettigt och äckligt. Och legat i sängen hela dagen. Men jag säger bara: när jag blir frisk, då jävlar!

Dock så har jag lyckats med att inte gå upp en massa i vikt iaf medans jag varit sjuk. JAG HAR SPRÄCK SIFFRAN 55KG och det är inte ens den 1 augusti. Målet för 1 augusti blir istället att hamna på 54,0kg! Så jävla bra om jag lyckas med det. Då är det inte ens många kg kvar till 50..


KRIGA!!!!!! Snart har jag gymkortet i min hand å då jävlar blir det tränings. och kyckling,ägg,gröt och bra kolhydratskällor ;)

!

Av Sofi - 16 juli 2012 21:10

Efter att ha haft en paus på nästan en vecka med promenader, haft två utgångar med alkohol,fyllekäk osv samt nu en redig förkylning eller något och att jag är så deppig så jag knappt orkar andas så ställde jag mig på vågen imorse. 54,9kg. Jag SKA komma igång igen, men måste vänta ut förkylningen först. Sen lovar jag gymkort. Jag tänkte bara jobba och träna hela augusti..... Men har i alla fall kommit halvvägs om man säger så, bara 5 kg kvar till 50kg. Och det är väl typ där som jag tänkte stanna. 50 kg och efter det så vill jag bara bibehålla vikten, och visst, skaffa muskler såklart. Bli starkare i kroppen.


Idag har jag ätit:

2 mackor vid 12tiden

qinoa+kycklingfilé+sallad+currysås

4 st gottåblandat godisar


Samt en lugn kort promenad.

Imorgon ska jag till vårdcentralen och jag lär nog ta det lugnt ett par dagar till men sen är det bara att börja röra på sig igen....Vill verkligen börja träna alltså.

Nu orkar jag inte skriva mer, mår inge bra.

Hejhej.



.

Av Sofi - 15 juli 2012 23:11

Sjuk och eländig. Inte ställt mig på vågen, inte gått promenad, ingenting. Sängliggandes eller ligga i soffan som gäller. ätit två mackor med ost och ett glas juice vid 16.00 och klockan 22 åt jag en såndär fryspizzabit, 400kalorier på den. och en piggelin efteråt. halsen värker något otroligt. Just nu orkar jag inte ens tänka på mat,träning,promenader. Har ingen energi att laga eller någonting. Nu ska jag lägga mig i sängen igen och sova. Ska ringa doktorn imorgon bitti så fort man kan ringa dem. Hoppas få tid FORT! Och sen ska jag vila. HEla veckan lär jag bara vila, så jävla dålig timing när jag kommit igång så himla bra.... Men gymkortet ska jag fixa så fort jag är frisk. Nej alvedon, vatten och sova som gäller. Godnatt. Kämpa på!!!!!

.

Av Sofi - 14 juli 2012 20:19

Efter att igår morse varit på en riktigt sjukt jävla bra siffra på vågen så  gick jag ut på kvällen. Hällde i mig alkohol och sedan fyllekäk på det. Tusenhundramiljoner kalorier fick jag i mig igårkväll/natt. Idag har jag ätit en portion mat, korv med makaroner. Ganska vidervärdigt var det. Jag mår psykiskt jättedåligt och det har jag gjort ett par månader. Jag förösker kriga nu men jag vet inte, jag vill inte ens gå ut på en promenad för då kommer jag "tänka" för mycket. Men imorgon tänkte jag tvinga mig ut på en igen, har ju inte tagit en promenad på två dagar.

Nu ska jag förbi 7-eleven och köpa lite ben and jerrys. JAg vet, fet glass. Idag mår jag skit, jag orkar inte bry mig och det är nya friska tag som gäller imorgon. Idag vill jag bara gräva ned mig och fucking dö.

Av Sofi - 12 juli 2012 20:28

Snart är bakisdagen slut, sov två timmar förra natten det kommer bli skönt att få sova ikväll alltså. Men innan jag får sova ska jag träffa en kompis en liten stund. Har fått i mig havregrynsgröt till frukost och middag och så åt jag en banan. Har bara gått cirka 3,5km idag, kanske blir lite mer då jag går till min kompis. Idag har varit en slödag. Imorgon kanske jag ska ut igen... fan inte bra för kroppen alltså. Får se hur det blir med allt. Är så trött att ögonen går i kors. Tar nog en macka snart men annars fåre vara bra.


Av Sofi - 12 juli 2012 13:06

Efter att ha suttit i en bil och bilat hem från landet hela dagen igår så var det skönt att komma hem. Jag drog på mig träningstightsen direkt och tog en lång powerwalk och joggade lite emellanåt, som intervaller. Men sen drog jag helt spontant och mötte upp några i stan - 5 öl, en drink och fyllekäk på det. Idag vaknade jag upp bakis och ska precis äta dagens första måltid, en tallrik med havregrynsgröt, är inte sugen på något men magen kurrar. Ska tvätta lite kläder sen och på kvällen ska jag ta en powerwalk. Alkoholen igår sabbade ju en heeeeeeeeel del men det är bara att ta nya tag idag. Imorgon pratas det om att dra iväg till stan igen och gå ut, jag vet fan inte hur jag ska göra. Visst kan det bli kul men alkohol är en av de största bovarna om man vill gå ned i vikt. MASSVIS med kalorier, tomma kalorier dessutom, sedan blir det oftast fettig mat på det och ja det finns tusen nackdelar....Imorgon ska jag i alla fall ställa mig på vågen igen. Som sagt,  vill ju inte väga mer än 56pannor imorgon så idag gäller det att ligga i ordentligt och tvinga mig ut på den där promenaden sen också. Otroligt viktigt att röra på sig varje dag. Men en positiv sak iaf, en släkting frågade om jag hade gått ned i vikt, min mamma har också påpekat det samt två på jobbet. Det ger mig verkligen en kick att fortsätta. Det syns bara liiite att jag gått ned men jag ska tamigfan se till så att ALLA ser och påverkar. Fatta sen om jag går ner till 53 kg, då jävlar kommer det kännas bra alltså. PEPP PEPP PEPP

Av Sofi - 10 juli 2012 22:30

Hos släkten så gick det ju sådär... Fan också...Hade jag vetat detta hade jag inte tryckt i mig vitchokladjordgubbarna innan. Jag åt en halv grillkorv samt en bit av desserten, va nån keso-grädde-jordgubbsmousse och botten va gjord av digestivekex typ. Säkert sammanlagt typ 600kcal.... INTE så jävla lyckat med tanke på att jag hade lyxat med värsta sortens vitchoklad och jordgubbar innan. Suck lär säkert gå upp ett jävla kg på allt jag ätit idag. Det är typ ömöjligt att neka min släkt, det anses vara  oartigt och jag fick dra bort min tallrik för annars hade det lassat på massa. Det tycket jag åt alldeles för lite även fast jag förklara att jag precis ätit....

Tog en 30minuterspromenad efteråt men hann inte gå längre då klockan blev så mycket och jag va tvungen att åka hit och packa...Har äntligen packat klart iaf. Imorgon kommer jag sitta i en bil från morgon till kväll då vi bilar hem. Får se om jag hinner med någon prommis när vi är framme - tveksamt. Men men, nu orkar jag inte skriva mer, kasnke hinner skriva något imorgon kväll... På torsdag morgon är det vågen som gäller, ska bli sjukt spännande att se om jag spräckt 56:an!

Presentation


start: 58 kg
57[X]
56[X]
55[X]
54[X]
53[X]
52[ ]

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards