Alla inlägg under maj 2014

Av Sofi - 31 maj 2014 22:54

Middagen blev 1 kokt ägg med lite salt på och 1dl vaniljkvarg:) Nu ska jag däcka i sängen tänkte jag.

Dag 6 av 7 avklarad. Känns bra! Imorgon väntas ännu en pluggdag. Jag kämpar på med pluggandet och med kroppen. Godnatt!


 



Av Sofi - 31 maj 2014 18:31

frulle: 2 knäckemackor med ost, naturell laktosfri yogurt med lite granola och kanel. 1 glas juice

lunch: kycklingfilé, vitt ris, lite sås oh paprikabitar, loka crusch att dricka till det.

mellis: 1 ruta mörk choklad (lindt sea salt<3)


motion: lite mer än 5km powerwalk, tog ungeför dryga 50 minuter.


Kom precis in från powerwalken och ska hoppa in i duschen snart. Ska hem till en kompis och kolla på gladiatorerna. Snacka om starka kvinnor och män i det programmet, kollar typ varje lördag. Jag tycker man blir så inspirerad! Och sen är det väldigt underhållande också..


Har inte ätit någon middag eller så idag, åt en stor portion till lunch av någon anledning. Har köpt laktosfri vaniljkvarg och frukt. Så lär bli något sådant till kvällen. Och kanske 1 ägg om jag blir värsta hungrig.

Nu måste jag öka takten litegrann. Trevlig lördag på er, och kom ihåg att lagom alltid är bäst när det gäller mat:P


blir nästan lite sugen på att köpa en röd baddräkt och se lite baywatch ut.

     

;)

Av Sofi - 31 maj 2014 15:50

En liten pluggpaus så jag passar på att skriva ett litet inlägg. Ätit frukost + lunch och  ska snart skriva klart första delen av uppsatsen och sen ut på en powerwalk! Måste gå 5km..... Idag är en sån där otaggad dag. Har världens mensvärk och är på dåligt humör;p Men men, nu biter jag ihop. KÄMPA PÅ.


 



Av Sofi - 30 maj 2014 22:55

dagens intag

frukost: 2 knäckemackor med ost, naturell lättyogurt med granola och kanel, 1 glas juice

lunch: kycklingfilé med ris och lite bbqsås + sallad

middag: 2 knäckemackor med ost

kvällssnacks: 1 päron, 1 ruta mörk choklad och 1 glas loka crush


motion: 1 gympass på dagen och 3km powerwalk på kvällen.


Tror det har varit en bra dag idag faktiskt. Känns i alla fall som det. dag 5 av 7 avklarad! Nu är det bara lördag och söndag kvar och då har jag klarat av denhär veckan då jag försökt minska på kalorierna. Jag tror det har gett resultat också. Imorgon är det egentligen en fest som verkar asrolig men jag vill inte dricka och jag ska plugga hela dagen istället. Jag vet att det låter skittråkigt men jag prioriterar just nu träning, äta bra och bli klar med mina sista skoluppgifter. Har hela sommaren på mig sen att göra roliga saker.


Så imorgon ska jag fortsätta med min uppsats, gå en härlig powerwalk och sen blir det lite filmmys på kvällen. Utgångssuget är så himla litet för tillfället och jag känner att jag vill göra andra grejer än att supa och kedjeröka och vakna upp dagen efter och vara tokbakis. Jag vill må bra psykiskt och fysiskt och vara nöjd över den kroppen jag lever i.


Nu ska jag borsta tänderna och kika på tv:)


 

:)

Av Sofi - 30 maj 2014 17:34

Hade sånt grymt pass på gymmet idag...... Vet inte varför men det gick extra bra idag och jag körde hårt. Efteråt blev de sen lunch och en lång dusch. Nu ska jag fortsätta plugga och lite senare iväg för att köpa något till kvällen. Får se vad det blir. Blev helt plötsligt jättemosig i huvudet och supertrött så måste sätta igång med att skriva min uppsats. Kommer att ta en kvällspowerwalk också. PEPP



Av Sofi - 30 maj 2014 12:33

Ställde mig på vågen idag och den stod på 54,3kg. FAN vad härligt! Ska fortsätta kämpa, kämpa, kämpa! Det är inte långt kvar till mitt första mål! 


I alla fall, det är  fredag, jag har sovit ut ordentligt eftersom att jag hade stora problem med att somna igår. Nu har jag ätit en god frulle för ett tag sen och ska byta om och göra mig iordning för att sedan knata till gymmet. Ganska skönt att det regnar faktiskt. Mysfredag.


Nä, nu ska jag kila ner till gymmet. Ha en fin fredag!



Av Sofi - 29 maj 2014 21:49

frukost: 2 knäckemackor med ost, naturell yougurt med 1 dl granola, 1 glas juice

lunch: 3 små färskpotatisar, en bit grillad fläskkotlett, sås, sallad och ½ äggvita

middag: 2 knäckebröd, ena med ost andra med 1 skivat ägg på, 2 koppar te

kväll: ett skivat äpple med kanel


motion: 5,9km powerwalk


En helt okej dag. Dag 4 av 7 avklarad! :) Tycker kanske att det blivit lite väl mycket kolhydrater men men. Det får duga. Imorgon ska jag gymma och så blir det kyckling med ris till lunch och eventuellt till middag med. Tänkte köra på en hälso-fredag imorgon. Helgen ska gå BRA och på söndag/måndag blir det vägning. Måste verkligen lägga i ett kol nu om jag vill bli mindre. 


inspirationsbild. 

 



Av Sofi - 29 maj 2014 11:40

vaknade upp återigen med en svullen hals och snorig. blä. jag kommer inte gymma idag men ska ta powerwalks och sen får jag gå till gymmet imorgon istället. ätit en god frulle och nu ska jag plugga innan jag ska ut på en skön promenad.

Jag kämpar på. Som vanligt är tålamodet inte det bästa;p Men jag tror absolut att jag kommer vara lite tightare efter denna nyttovecka. Måste vara riktigt jävla duktig nu för inom en snar framtid kommer jag vara på stranden i en bikini. På måndag tänkte jag köpa en kjol i present till mig själv om jag lyckas vara duktig denna vecka(vilket jag ska såklart;)).


Min favvo Emmy Rossum ( med i tv-serien shameless). jag tycker det är asintressant att läsa hennes intervjuer om hur hon håller sig i form. En hälsosam förebild!

PEPP  

Presentation


start: 58 kg
57[X]
56[X]
55[X]
54[X]
53[X]
52[ ]

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards