Alla inlägg under maj 2010

Av Sofi - 31 maj 2010 23:42

morgonvikt: 55,8 kg som sagt.


lunch: lite ris, några tuggor kyckling, isberssallad, 1 macka. vatten.


middag: blodpudding m. sylt , 1 glas mjölk


mellis: 1 ostmacka


har varit sinnessjukt trött idag. imorn ska jag åka till stan för shopping under dagen. vet inte riktigt men kommer äta något stadigt å bra före jag åker och sedan i stan ska jag försöka att inte äta något alls. äta något nyttigt när jag kommer hem igen istället.


hade inte samma tjock-ångest idag som jag hade igår. känner mig mer äcklig idag bara. ska hitta en studentklänning imorgon är det tänkt. kommer bli svårt men hoppas jag hittar en. behöver inte vara någon märkvärdig alls. en vit liten söt klänning bara . viktigaste är att den sitter bra så man ej ser större ut än nödvändigt.


lite kämpigt just nu har jag med allt men det är bara att fortsätta för snart kommer jag börja bada och varje dag är viktig för viktminskning. en bra matdag är värd hur mycket som helst. precis så ska jag tänka.


och det är lättare att hålla sig borta från massa skit när jag tänker på att jag ska köpa en bikini snart......


ush ni fick jag lite äckelkänslor.


imorn ska bli en bra matdag, det ska jag se till så att det blir så.





Av Sofi - 31 maj 2010 12:34

snabb liten update här. har ätit  skolmat, typ en sen frukost elleren tidig lunch kan man kalla det. det var inte gott någonstans.


jag är ju fortfarande sjuk. känner mig svag. ska sova ett par timmar. sedan har jag full rulle hela kvällen med saker som ska göras. blodpudding till middag kommer det bli idag har jag själv bestämt. jag är en av dom som faktiskt gillar blodpudding.


jag vägde mig faktiskt imorse, hade konstigt nog ett sug så jag ställde mig på vågen. 55,8 kg. så ner minst 3 hekto till söndagen för att nå delmålet dårå. det ska jag klara.





Av Sofi - 30 maj 2010 22:59

har inte vägt mig idag. känt mig extra tjock. pallade inte ställa mig på vågen helt enkelt.


frukost: 2 ostmackor, 1 ägg, ÄPPELJUICE


mellis: ½ kycklingfilé å jordgubbar


middag: grillat kött och sallad


har inte ätit sådär jätte"farligt" idag i alla fall..haft enorm jävla sug efter något dock.


min mage är jättesvullen, vet inte varför. men ush. mår inge bra . ganska så depp just nu. känner mig fet fetare fetast

 

såg en bild på chokladbollar å ärligt talat, jag skulle kunna sluka ett helt fat med såna. men det gör jag inte. jag ska klara av det här!!!!!!!!!!!

men ibland som idag känns det extra jobbigt och jag har bara mig själv att luta på.


lär inte ställa mig på vågen imorgon heller. ska vänta ett par dagar för annars kommer jag bara bli besviken om jag fortsätter att stappla runt på 56 komma något. ska vänta ett par dagar med vågen.


bara att bita ihop och fortsätta, för det kommer vara värt det när jag ser resultat.. jag har bara ett sånt dåligt tålamod, och sedan så är jag väl lite ledsen för att jag är för stor.


nu är det sängen som gäller. imorgon ska bli en bra dag med bra mat och promenader:)






Av Sofi - 29 maj 2010 23:58

vågen imorse visade 56,1 kg.  fan för det där envisa 1 hektot men ändå. har gått ganska bra ju. ska bort med det där hektot imorgon!

idag har jag ätit:


frukost: 2 ostmackor

mellis: mjölk med all brain flingor

middag: kycklingfilé, bbq-sås och pommes

kväll: hallonsmoothie


en kvällspromenad har hunnits med också. skönt att komma igång igen, får ta det lite lugnt bara för måste vara försiktig nu när jag har lunginflammation. men kommer gå en lite längre promenad imorgon kväll iaf.


prövade bikini ikväll å jag kan bara konstatera att jag ALDRIG skulle visa mig på stranden så som jag såg ut ikväll. fy fan. fet ångest fick jag. äckelkänslor.


jag behöver gå ner 2 kg för att våga visa mig i bikini tror jag. kommer inte vara nöjd då, men kommer i alla fall kunna bada.


min plan ser ut så här nu. så nu börjar jag med att den 6 juni ska jag väga max  55,5 kg. känns som om det här målen är rimliga. ska utesluta mer kolhydrater nu. ska i alla fall försöka.. kommer bli förjävla tufft alltså.

den 1 juli ska jag 54 kg å fira med att sätta på mig en bikini och hoppa ner i vattnet. punkt!


6 juni -> 55, 5 kg

12 juni -> 55kg

19 juni -> 54,5 kg

1 juli -> 54 kg


har dock lite dalar då den 7 har min kompis studentmottagning å skiva. kommer dricka vatten på mottagningen, å käka maten men ingen efterrätt. på kvällen kanske 1 glas vin eller så, men inga mängder alls.

sedan kommer min egna student, men kommer nog vara ganska spänd å nervös å inte få i mig allt för mycket. men har räknat ut att det här två dagarna plus en "ätardag" ( dagen efter studenten) så kommer jag nog ändå lyckas väga 54 kg den 1 juli. så det satsar jag på.


kommer sedan under juli ha en måndag där jag tänker på vad jag äter och promenerar mycket, så kan jag viska lite om att mitt mål blir att väga 52 kg den 1 augusti.......


så det var mina viktplaner det, men som sagt, jag ska ej sväva ut för mycket, förösker ändå vara realistisk å kämpa på. ska inte ge upp. hur jävla svårt det än blir ska jag inte göra det. jag är så inställd på det här. inget ska stoppa mig.













Av Sofi - 26 maj 2010 21:49

känns  skönt att jag snart har klarat mig  1 och ½ vecka från godis/kakor/chips ja allt socker.. det är svårt visst. men jag VET att det är värt det när jag nått mitt mål. det tar tid men detta är en början i alla fall.


det är den  26 maj nu, och målet är ju att väga 56 kg på lördag, den 29maj. så jag hoppas verkligen inte att det här med att jag är sjuk nu  gör så att jag går upp i vikt. för jag ligger mest bara i sängen och sover kollar på tv. hoppas på att må bättre snart.


sedan tänker jag vara utan socker under hela juni! det enda som jag kommer dricka är alkohol, men ja lite kul ska man väl få ha.


spännande att se hur det kommer arta sig.. vill ju så gärna ner. 54 kg den 1 juli är målet.  prommisar och mestaldes nyttig / vanlig mat och mitt sockerförbud så ska jag allt nog klara av 54 kg den 1 juli.


ingenting är omöjligt. jag kämpar och kommer att kämpa som en tok för att nå mitt mål.



Av Sofi - 24 maj 2010 23:57

morgonvikt : 56 kg !!!!!!!!!!


kändes skönt att väga det imorse.

åtr frukost för en gångs skull imorse skulle ha prov så ville ej va hungrig bla bla.

känns som att de blev mycket mat idag alltså......


frukost: 2 mackor


skollunch: 2 tuggor av en korv. potatis,ketchup. en skiva bröd


i stan: typ 1 liten fralla, några tuggor äcklig paj.


middag: 2 mackor..


känns ofräscht. men när man plussar ihop allt så kanske inte jättemycket men ah....  har gått mycket idag ändå, först skolan och hem, sen till en kompis sen till centrum . sen efter mina 2 mackor till middag drog jag ut på en skön prommis, tvinga mig själv att gå en ganska bra bit. kändes skönt för hela kroppen och bara rensa huvet.


Får lite panik snart. bara 3 hela dagar kvar tills jag typ ska ha på mig bikini. panik. hoppas jag väger typ 55, 5 på fredag morgon, skulle känans lite bättre iaf......

kommer såklart EJ äta något onyttigt då. blir vitt vin som alkohol och något lätt i magen till lunch/middag före jag åker......... eftersom jag äter lite så lär jag ej behöva dricak så jävla mycket för att bli full, elelr så kör jag nyktert, vi får se;)


Aja. men om jag fortsätter såhär, så lär jag ligga på iaf 55 kg när jag tar studenten, det blir min studentpresent till mig själv! men självklart vill jag ner mer men måste se lite hur jag väger imorn och så fortsätter jag från där.


.


Av Sofi - 22 maj 2010 22:43

Blomkålsgratäng
1 kg  blomkål
4 dl  Havregrädde, Oatly
2 msk  fransk senap  (Jag hatar senap så jag tog bort de)
salt och peppar
100 gram  riven ost

1. Sätt ugnen på 225 grader. Skär blomkålen i buketter och skölj. Tina blomkålen och lägg dessa i en ugnsform.

2. Vispa ihop havrerädde med senap, salt och peppar och häll över blomkålen. Blanda ner riven ost. Gratinera i ugnen i ca 30 minuter.

Av Sofi - 22 maj 2010 22:31

ätit klart för idag. det står digestive kez med chokladöverdrag på köskbrodet men dom har jag inte rört och tänker inte göra. om det hade varit för en vecka sen hade jag solklart tryckt i mig.


imorgon, söndag tänkte jag börja minska på kolhydraterna. ägg istället för macka, middagen föröska äta protein men lite om inte alls kolhydrater. ska väga mig imorgon igen och sedan se hur vikten ser ut på fredag. jag älskar ju kolhydrater så det kommer bli svårt, men kanske är det just det som är gör så att jag minskar i vikt. jag får hoppas på det. har ju läst om folk som går ner massa vikt med GI-metoden och snabbt. min önskedröm är att väga 54 kg den 1 juli som sagt. åh vad jag vill!


imorgon ska jag laga middag. ska laga nyttig blomkålsgratäng å till kalkon eller kyckling å sallad. nammmmmmm


jag är sjukt taggad just nu på det här. vill bara gå ner i vikt. VET att jag aldrig komemr bli nöjd med mitt utseende, men ska förbätta så mycket jag KAN.




Presentation


start: 58 kg
57[X]
56[X]
55[X]
54[X]
53[X]
52[ ]

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards