Alla inlägg under november 2010

.

Av Sofi - 11 november 2010 22:08

Ska strunta i vågen tror jag nu. Är inte redo för det, vet att jag bara kommer hetsväga mig hela tiden å det slutar aldrig bra.


Har ätit hyffsat bra denna vecka, snart har det gått 2 veckor utan lösgodis,chips och dylikt. Måtse sluta tänka på att jag "bara" vill ned i vikt. Jag måste tänka mer på hälsan också. Att det jag äter har näring i sig, äta hälsosamt. Annars kommer det aldrig gå, det har jag insett.


Imorgon blir det alkohol, det är ju de värsta för kroppen, massa socker. Lite ångest på det. Ångest på allt. Men jag försöker verkligen förbättra mig!



Av Sofi - 7 november 2010 22:08

sen frukost: 2 mackor, ena med kokt ägg, andra med ost. 2 satsumas,lite juice.


tidig middag: hemmagjorda köttbullar, 1 potatis, brunsås,lingonsylt, ramlösa


kvällsfika: naturell fil med hallon, lite musli å havredryck


kommentarer: känns helt okej.


glömde väga mig imorse, typiskt. Ska försöka göra det imorgon.

Imorn ska bli en bra matdag det med, det är bara att kämpa på.

Av Sofi - 6 november 2010 22:17

Måste bara skriva lite till här i bloggen kände jag.. Fy FAN vad jag är taggad på att gå ned i vikt nu alltså. Jag har dendär känslan nu. Jag tänker inte sabba för mig själv nu. Nu gäller det att jobba STENHÅRT för att fixa det här. Måste skärpa mig nu, varje dag ÄR viktig! Nu ska jag klara av november månad, december är lite mer tricky men det ska gå.

Det är dumt att prata om hur många kgn men jag hoppas på att ligga runt 56 kg på nyår. Aå det gäller att lägga i om man säger så.


pepp pepp pepp

Av Sofi - 6 november 2010 19:47

Det går ganska bra , lite stolt är man. Å bättre kommer det att bli. Det känns så skönt när man är utan godiset och sånt. Snart har det gått en vecka. Det är bara att kämpa på, men snart måste jag bli mer "drastiskt" dvs välja bort mer saker än bara de vanliga sockret och sådär. Men det kommer. Får inte bli för drastisk för snabbt, då kommer jag nog ej palla trycket på samma sätt.


Imorgon ska jag ställa mig på vågne, hemska tanke. Men det är bara att bita ihop och möta verkligheten. Jag tippar på att vikten ligger runt 59,5 kg...


 



Av Sofi - 6 november 2010 02:17

Har varit sjuk å ändå varit sjukt stressad med saker. Har inte vägt mig men har käkat bra,tyvärr inte rört på mig lika mycket som jag velat för att jag varit sjuk.


Men de funkar, de går bra nu med maten. Åt en sallad när dem andra åt pizza idag tex.


Skriver mer imorgon, har en säng som väntar på mig.

Av Sofi - 2 november 2010 19:01

Idag har jag jobbat å varit genom förkyld, mår inte bra på något plan. Orkar inte skriva mer än att jag har inte ätit något onyttigt men tyvärr ingen ordentlig middag, bara 2 ost å skinkmackor, de va väl inte så jättebra men hade inte sug för någon varm mat/ något mer "matigt".


Vägde mig inte imorse gör det i helgen istället. Lördag fåre bli.




Av Sofi - 1 november 2010 17:49

frukost:  en schnitzel, lite spaghetti, ketchup


lunch: en liten toast med ost,skinka,senap


mellis: 1 mandarin


middag: hemmagjord pyttipanna med ketchup




Av Sofi - 1 november 2010 17:43

Som så många gånger förut så skriver jag nu här att NU FAN ska jag ner i vikt! Har misslyckat så många gånger, jag kom långt å mådde bra när jag tog studenten, vägde då 56 kg å det kändes så bra att jag var på rätt väg då jag kämpat mig till den vikten. Nu har jag gått upp i vikt under sommarlovet å hösten. Har ätit som en gris å varit förjävla onyttig!

 

Har inte ställt mig på vågen på evigheter, men jag kan se bara på min mage att jag gått upp i vikt. Jag ska väga mig imorgon, möta min rädsla.


Kommer skriva här varje dag vad jag har ätit. Under novembermånad blir de INGET godis,chips,glass,bullar,kakor å annat skit.


 


Presentation


start: 58 kg
57[X]
56[X]
55[X]
54[X]
53[X]
52[ ]

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards